ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΛΥΣΙΜΑΤΟΣ ΥΦΑΣΜΑΤΩΝ
Βαμβακερών-Λινών-Σύμμικτων (P/C).
ΠΡΟΠΛΥΣΗ: Για καλύτερα αποτελέσματα χρειάζεται ελαφρά πρόπλυση.
ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ: Εάν το νερό είναι σκληρό, δηλαδή υπερβαίνει τους 10-15 γερμανικούς βαθμούς, παρακαλούμε συμβουλευτείτε τους προμηθευτές απορρυπαντικών για να σάς δώσουν το κατάλληλο προϊόν. Εάν αυτό δεν είναι αρκετό, συζητήστε την δυνατότητα αποσκλήρυνσης.
ΠΛΥΣΗ: Η κυρίως πλύση στα λευκά προϊόντα να γίνεται μέχρι 70 βαθμούς Κελσίου. Ξεχωριστή πλύση των λευκών με τα χρωματιστά.
Προτάσεις:
* Μείωση του απορρυπαντικού που δίνει ο κατασκευαστής κατά 30%.
* Προτείνουμε να αποφεύγεται η συχνή χρήση χλωρίου. Εάν όμως κρίνεται αναγκαία, η θερμοκρασία να μην υπερβαίνει τους 40 βαθμούς Κελσίου, και να γίνεται καλό ξέπλυμα και αποχλωρίωση (μπισουλφίτ νατρίου).
*Με χλωρίνη σε θερμοκρασία άνω των 40 βαθμών, καταστρέφεται ή ίνα του βάμβακος και μειώνεται σημαντικά η αντοχή του υφάσματος.
* Λόγω του γεγονότος ότι η διάρκεια ζωής του προϊόντος μειώνεται όσο αυτό πλένεται σε υψηλές θερμοκρασίες, προτείνουμε η πλύση να γίνεται στην χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία. Τα είδη με επίμονους λεκέδες –που χρειάζονται ισχυρότερη πλύση- καλύτερα να πλένονται ξεχωριστά.
* Οι εταιρείες απορρυπαντικών διαθέτουν ειδικά προϊόντα για κάποια δύσκολα είδη λεκέδων.
ΣΤΕΓΝΩΜΑ: Στο στέγνωμα και το πλύσιμο των ρούχων πρέπει να προσέχουμε τα κιλά που βάζουμε στο πλυντήριο/στεγνωτήριο να μην υπερβαίνουν τα κιλά του κατασκευαστή, δηλαδή για παράδειγμα, ένα πλυντήριο ή στεγνωτήριο 26 κιλών έχει χωρητικότητα 100 προσόψια (βάρος περίπου 250 γρμ/τμχ) και λουτροπετσέτες 50 (βάρος περίπου 500 γρμ/τμχ).
ΣΙΔΕΡΩΜΑ: Το σιδέρωμα όπως και το στέγνωμα να μην γίνονται σε υψηλές θερμοκρασίες. Ειδικά στα λευκά, εάν υπερβούμε την θερμοκρασία των 180 βαθμών περίπου, μπορεί να εμφανιστούν κιτρινίλες. Η θερμοκρασία στεγνώματος-σιδερώματος, των 180 βαθμών Κελσίου είναι η μέγιστη επιτρεπόμενη. Μεγαλύτερες θερμοκρασίες δεν συνιστώνται, έστω και αν ο χρόνος παραμονής στον κύλινδρο είναι πολύ μικρός.
Πρόταση: Προτείνεται η χρήση ειδικής κουβέρτας στον κύλινδρο για τα άλατα, διότι τα σεντόνια μπορεί να παρουσιάσουν χνουδάκι (peeling) από την τριβή με τις πέτρες που δημιουργούνται από τα άλατα του νερού.